پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3069
-
الف
+

گیشه اردیبهشت سینماها چشم انتظار اکران دوم نوروز

آی‌فیلم از گزینه‌های احتمالی اکران سینمایی اردیبهشت ماه گزارش می‌دهد.

آی‌فیلم از گزینه‌های احتمالی اکران سینمایی اردیبهشت ماه گزارش می‌دهد.

در حالی که فروش فیلم ها همچنان با اندکی کش و قوس در قیاس با ایام عید اوضاع خوبی را پشت سر می گذارد، با نزدیک شدن به موعد اکران دوم نوروز تغییراتی در جدول نمایش آثار ایجاد خواهد شد.

به گزارش آی‌فیلم،‌ سال گذشته در چنین روزهایی تکلیف نهایی اکران دوم نوروز مشخص شده بود، امسال اما تنها دو فیلم اکران قطعی نوروز هستند و بقیه فیلم ها در حد گزینه. ضمن اینکه فیلم «خوب، بد،‌ جلف» چون کف فروش خود را حفظ کرده است، دو هفته دیگر همچنان سینماهای خود را در اختیار دارد. چه بسا با تداوم فروش قابل قبول این فیلم، همچنان سینماها علاقه مند به ادامه اکران آن باشند و یک هفته بیشتر هم آنرا نگه دارند. از سوی دیگر به احتمال فراوان با افت فروش فیلم های «سه بیگانه» و «یک روز بخصوص»،‌ هفته پایانی فروردین این دو فیلم از پرده کنار خواهند رفت. البته فیلم «گشت ۲» هم با توجه به حفظ کف فروش تا اواخر ماه آینده روی پرده خواهد بود. در مورد فیلم «ماجرای نیمروز» هم می توان همین نظر را داشت. این در حالی است که سینماهای آزادی، کوروش، استقلال و قدس ـ که این آخری جایگزین آفریقا شده ـ در اکران دوم نوروز سرگروه خواهند بود.

دو فیلم قطعی

اکران دو فیلم «تیک آف» و «نقطه کور» در روزهای آتی قطعی شده است. «تیک آف» ساخته احسان عبدی پور محصول سال ۹۴ است و از اواخر بهار پارسال در نوبت اکران قرار داشت.

«نقطه کور» ساخته مهدی گلستانه نیز محصول سال ۹۴ است و در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ۳۴ هم حضور داشت.

در همین حال آثار دیگری هم هستند که سازندگانشان تلاش دارند برای اکران دوم نوروز و در رسانه ها نامشان برای این باکس مطرح شده است.

«سد معبر»، «قاتل اهلی»، «ماه گرفتگی»، «من و شارمین»، «انزوا»، «برادرم خسرو»، «بدون تاریخ بدون امضا»، «آبجی»، «دریاچه ماهی» و «نهنگ عنبر؛ سلکشن اِ رویا» آثاری هستند که به عنوان گزینه های احتمالی اکران دوم نوروز از آنها نام برده می شود. با این وجود در شانس هر یک برای حضور در جریان اکران دوم نوروز تردیدهایی وجود دارد.

مثلاً «قاتل اهلی» آخرین ساخته مسعود کیمیایی همچنان درگیر حاشیه های کارگردان و تهیه کننده اش است و بعید به نظر می رسد بتواند دست کم در ماه آینده رنگ پرده را ببیند.

همچنین باید از «نهنگ عنبر ۲» که عنوان «سلکشن اِ رویا» را دارد هم به عنوان یکی از گزینه های اصلی اکران دوم نوروز یاد کرد. این ساخته سامان مقدم با بازی رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش و… می تواند به دلیل مضمون کمدی‌اش و سابقه خوب فروش نسخه یک آن، در اردیبهشت ماه و پیش از آغاز ماه رمضان در خرداد، گزینه ایده آلی برای اکران باشد. مگر آنکه سازندگان فیلم قصد داشته باشند آنرا عید فطر روی پرده بفرستند.

م ه /س م

نظر شما
ارسال نظر